Taloyhtiön Infomaatti


Taloyhtiön Infomaatti on isännöitsijän apulainen ja viestintäkanava lähellä asukasta

Mikä?

Taloyhtiön Infomaatti on helppokäyttöinen sähköinen ilmoitustaulu höystettynä muilla viestikanavilla. Sen avulla tiedotteet ja muu olennainen informaatio on aina selkeästi näkyvillä talon Infomaatti-kosketusnäytöissä sekä asukkaan web-sivuilla.  Tiedotteiden ja muun tiedon lisäksi modernia helpotusta asumiseen tuovat esimerkiksi pesutupien ja saunavuorojen varauskalenterit.

Miksi ja kenelle?

Taloyhtiön Infomaatti on tarkoitettu nimensä mukaisesti taloyhtiöille, jolloin siitä hyötyvät sekä asukkaat että isännöitsijä.  Isännöitsijälle sen tuoma hyöty on kaikessa yksinkertaisuudessaan ajansäästöä tehokkaan ja kohdistetun viestinnän ansiosta – jokaista lappua ei tarvitse enää tiputtaa postiluukusta tai viedä ilmoitustaululle paperisena.  Asukkaalle se on sähköinen ilmoitustaulu, helppo varaussysteemi ja taloyhtiön viestintää, joka ei huku mainospostin sekaan.

Miten Taloyhtiön Infomaatti toimii?

Taloyhtiön Infomaattia voidaan käyttää kolmesta näkökulmasta tarkastellen:

1) Isännöitsijän käyttämällä selainohjelmalla lisätään tiedotteet Infomaatti-kosketusnäyttöön ja päivitetään sen ilmoitustaulua. Kohdistetummat viestit saa matkaan samanaikaisesti sähköpostilla, tekstiviestillä ja jopa kirjepostilla.  Selainohjelman avulla hallitaan myös varauskalentereita ja saadaan koosteet laskutusta varten.

2) Asukkaat käyttävät helppokäyttöistä 23-tuumaista Infomaatti-kosketusnäyttöä tai voivat kirjautua web-selaimen kautta omille sivuilleen.  Tiedotteiden lukeminen ja varausten tekeminen on siten sekä helppoa että paikkariiippumatonta.

3) Infomaatti-kosketusnäyttöä voi hyödyntää myös tekninen henkilökunta, sillä talon dokumentit sekä mahdolliset tehtävälistat ovat siellä työntekijöiden käytettävissä.

Lyhyesti & ominaisuuksia

  • Sähköinen aina näkyvillä oleva ilmoitustaulu joka säästää aikaa ja paperia.
  • Infomaatti-kosketusnäyttö on asukkaalle todella helppokäyttöinen ja selkeä
  • Selaimen kautta lisätään tiedotteita ja asetetaan niille tärkeysasteet, mikä helpottaa tiedotteiden havaitsemista.
  • Asukkaat pystyvät varaamaan esimerkiksi sauna- ja pyykkivuorot, tarkastamaan taloyhtiön ilmoitukset ja tekemään huoltopyynnöt 23-tuumaisista Infomaatti-kosketusnäytöistä tai selaimella missä tahansa.
  • Viestikeskuksen kautta asukasviestintä lisäksi sähköpostilla, tekstiviestillä tai kirjepostilla

 

 

  • Porraskäytävän asukasluettelon voi lisätä Infomaatti-kosketusnäyttöön
  • Mahdollista viedä kuitattavia tehtävälistauksia ja talokohtaisia dokumentteja huoltoyhtiön hyödynnettäviksi kosketusnäyttöihin
  • Isännöitsijöille sekä taloyhtiöille; Isännöitsijän työtä helpottamaan useaan eri taloyhtiöön.
  • Voidaan tuoda taloyhtiöön helposti myös linjasaneerauksen yhteydessä. Työmaan Infomaatin voi remontin jälkeen jättää paikoilleen ja napin painalluksella muuttaa Taloyhtiön Infomaatiksi, jolloin siitä on saatu myös saneerauksenaikaiseen viestintään ja työntekoon hyötyä

Hekin ovat parantaneet tiedonkulkuaan Infomaatin tuotteiden avulla

  • Infomaatti Mobiilidokumentoinnista: "Työaikaa on säästynyt 8-10 tuntia viikkoa kohden [...] ei olisi muuten mitään mahdollisuutta tehdä tällä tasolla ja tällä laadulla dokumentointia" - Kimmo Amé, KE-Konsultit Oy

  • Infomaatti Mobiilidokumentoinnista: "Säästänyt hurjasti aikaa... Reilusti yli puolet säästyy aikaa verrattuna aiempaan per (asbestikartoitus)raportti" - Ahakon Oy, Pori

  • Työmaan Infomaatista: “Joukkoviestit sähköpostin, tekstiviestin ja Itellan sähköisen kirjeen kautta helpottaa arkea, kun on 75 huoneistoa ja 25 työntekijää projektissa.”

  • Infomaatti Mobiilidokumentoinnista: “2 viikkoa ehtinyt käyttää valvontapöytäkirjaa Tablet Infomaatilla ja nyt jo kolmasosan vähemmän menee aikaa hommaan.” - Valvoja, Wise Group Finland Oy/Jyväskylä

  • Työmaan Infomaatista: “Paperiset työpiirustukset rispaantuvat parissa kuukaudessa, jonka jälkeen niitä on vaikea lukea. Tai ne unohtuvat ja häviävät jonnekin. Infomaatissa ne ovat aina saatavilla ja pysyvät kunnossa.” -Henri, LVI-asentaja, Jyväskylä

  • Infomaatti Mobiilidokumentoinnista: "Tuli palautetta virhe- ja puutelistasta valvojalta, että esimerkillisen näköisesti tehty." -Isännöitsijä, Pohjois-Savo