Usein kysytyt kysymykset


Jäikö jokin askarruttamaan? Kysymykseen voi löytyä vastaus tältä sivulta.

Onko Infomaatti taas joku raskas ERP tai projektipankki?

Infomaatti ei ole lainkaan tällainen. Me Infomaatilla teemme työkaluja helpompaan ja nopeampaan olennaisen tiedon liikuttamiseen sinne missä yrityksen tulos tehdään (=operatiivinen toiminta). Emme pyrikään liikuttamaan KAIKKEA tietoa. Olemme halunneet tehdä pesäeron raskaisiin ja vaikeasti hallittaviin järjestelmiin, joille on toki paikkansa ja hyötynsä.

Käyttöliittymän suunnittelussa on pidetty kiinni siitä, että erityisesti kosketusnäytöllisissä laiteissa käytettävyys on helppoa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että myös kosketusnäytöille vieras käyttäjä joko osaa käytön ilman opetusta tai oppii sen hyvin nopeasti.

Millä laitteilla Infomaattia voidaan käyttää?

Infomaattia voidaan käyttää älypuhelimilla, tableteilla ja tietokoneilla selaimen kautta, eli millä tahansa Internet-yhteydellisellä laitteella.

Lisäksi Infomaatilla on erillinen Tablet Infomaatti -sovellus kosketusnäytöllisille Windows 10 -laitteille, mikäli työskentelet paljon alueilla/tilanteissa, joissa yhteyttä ei ole saatavilla todella pitkiin aikoihin. Tablet Infomaatti on Infomaatti Mobiilidokumentointi -järjestelmään liittyvä ominaisuuksiltaan riisutumpi kenttätyökalu raporttien täyttämiseen kentällä ilman internet-yhteyttä.

Miksi Infomaatilla ei ole Android tai Apple sovellusta?

Tähän on useampi syy. Ensinnäkin erillinen sovellus toimisi lähes täysin samalla tavalla kuin Infomaatin selainversio. Selainversiomme skaalautuu loistavasti kaikenkokoisille älypuhelimille, se ei ole riippuvainen laitteen iästä, laitteen mahdollisesta rikkoutumisesta ja sen käyttö on tutun sulavaa, vaikka päätelaite vaihtuisi kesken työpäivän. Lisäksi se ei vie puhelimen tallennustilaa.

Toiseksi päivitysten tuominen selainversioon on nopeaa, kun käyttöjärjestelmäkohtaisia muokkauksia ei tarvitse tehdä. Tällöin uudet ominaisuudet ja käyttöä parantavat korjaukset saadaan mahdollisimman nopeasti teidän käyttäjien saataville.

 

Toimivatko Infomaatti Mobiilidokumentointi ja Infomaatti Taloyhtiöviestintä yhdessä?

Kyllä. Riippuen kanssasi tehdystä järjestelmän yksilöinnistä sinun Infomaattisi voi sisältää Infomaatti Mobiilidokumentointiin ja/tai Infomaatti Taloyhtiöviestintään liittyvät toiminnot.

Saako Infomaatin tuotteisiin käyttökoulutuksen? Entä käyttötuki?

Infomaatti-järjestelmään käyttökoulutusta ei välttämättä edes tarvita helpon käytettävyyden vuoksi, mutta tarvittaessa Infomaatti järjestää käyttökoulutuksen tuotteilleen.

Lisäksi palveluumme kuuluu, että meihin saa olla yhteydessä mihin tahansa sivuilta löytyvään sähköpostiin tai puhelinnumeroon – ja me autamme.

Missä on tieto, joka on Infomaatti-järjestelmissä?

Kaikki tiedot ovat Infomaatin käytössä olevassa pilvipalvelussa. Palvelimet sijaitsevat EU:n tietosuojalainsäädännön alaisilla alueilla.

Jos Infomaatti Mobiilidokumentointi -käyttäjä tekee raportit Infomaatin selainohjelmalla, tallentuvat tiedot Internet-yhteyden yli tallentamisen myötä Infomaatin palvelimelle talteen.

Jos taas käytössä on myös offline-tilassa toimiva Tablet Infomaatti -ohjelma, tiedot (kuten dokumenttipankkien tiedostot ja raportit ennen palvelimelle lähettämistä) päivittyvät tablettien kovalevyille odottamaan ”liikkumista” nettiyhteyden avulla palvelimelle.

Kaikki tehdyt raportit sekä projektikohtaisen dokumenttipankin muut dokumentit pysyvät talletettuina pilvipalvelussa. Tiedot tallentuvat helposti projektikohtaisesti ja löytyvät projektin alta tyylikkäinä pdf-tiedostoina.

 

 

Infomaatti Mobiilidokumentoinnin järjestelmä- ja laitteistovaatimukset?

Infomaatti Mobiilidokumentointia käytetään selaimen kautta, joten sillä ei ole järjestelmä- tai laitteistovaatimuksia. Infomaatti Mobiilidokumentointia voi käyttää siis kaikilla Internet-yhteyden omaavilla mobiililaitteilla ja tietokoneilla.

Yleisesti on kuitenkin syytä huomioida, että sujuvan käyttökokemuksen saamiseksi edullisin laite ei välttämättä ole ammattilaisen käyttöön paras vaihtoehto.

Tablet Infomaatti

Tarvittaessa palveluun kuuluu Tablet Infomaatti-ohjelma, johon kirjaudutaan samoilla kirjautumistunnuksilla, kuin selainohjelmaankin.

Tablet Infomaatti-ohjelma on harkinnan arvoinen, mikäli työskentelet olosuhteissa joissa internet-yhteyttä ei ole saatavilla useaan tuntiin.

Tablet Infomaatti -ohjelma toimii Windows 10 -käyttöjärjestelmissä. Suositeltavaa on käyttää tablet-ominaisuudet sisältävää laitetta, eli kosketusnäytöllistä kannettavaa tai hybridilaitetta tavallisen sijaan, jotta käytössä on kosketusnäyttöominaisuudet ja takakamera.

Tablet Infomaatti -ohjelman laitteistosuositukset:

* 4 Gb, vähintään 2 Gb keskusmuistia

* Vähintään 32 Gb kovalevy (Suositus vähintään 64 Gb, mikäli laitteelle ladataan muuta ohjelmistoa tai Tablet Infomaatin dokumenttipankkia hyödynnetään suhteellisen paljon)

* Näytön resoluutio yli 1200*800 (normaali kuvasuhde) tai 1366*768 (laajakuva)

* Näytön kokosuositus vähintään 8″

* Kameraan kannattaa kiinnittää huomiota, jos kuvat olennaisia omassa raportoinnissa

* SIM-korttipaikka harkittava ominaisuus, mikäli kokee jatkuvan Internet-yhteyden tarpeelliseksi, eikä yhteyden jako puhelimesta onnistu

Miten Infomaatin selainohjelma ottaa huomioon yhteyskatkokset? Miten Tablet Infomaatti toimii ilman nettiyhteyttä?

Infomaatin selainohjelmaa mobiilidokumentointiin käyttäessä tarvitaan mobiililaitteelle jatkuva nettiyhteys, sillä selainohjelma toimii mobiililaitteen Internet-selaimessa. Selainohjelmassa on kuitenkin tuki yhteyskatkoihin raportin täyttönäkymässä, mikä tarkoittaa sitä, että raportin tekoa (esimerkiksi kirjaukset ja kuvien otto) voi jatkaa, vaikka yhteys on hetkellisesti poikki. Lisäksi Infomaatin selainohjelma varoittaa yhteyden puuttumisesta käyttäjää. Muutonkin tähän tilanteeseen on tehty varmuutta lisääviä toimintoja, kuten kehotusilmoitus tallentamiseen 15 minuutin välein, helppo välitallennuspainike ja automaattinen tietojen uudelleenlatauspainike pitkiä yhteyskatkoja ajatellen.

Tablet Infomaatti on suunniteltu käytettäväksi tilanteisiin, joissa yhteydet ovat pitkän aikaa olemattomat. Raporttien tekeminen ei esimerkiksi hidastu tai esty ilman nettiyhteyttä, sillä voit täyttää raportin täysin offline-tilassa, jonka jälkeen painat lähetystä. Mikäli yhteyttä ei ole lähetyshetkellä, jää raportti lähetysjonoon odottamaan laitteen yhdistymistä Internetiin.

 

Haluaisin meille räätälöidyn kuvallisen raportointiratkaisun. Kuinka homma toimii?

Voit käyttää järjestelmän lomake-editoria tehden sillä raportin itse tai pyytää meiltä apua. Lomake-editorilla uuden raporttiratkaisun tekeminen on usein hyvin nopeakin työ.

Lisäksi on mahdollista tehdä ns. kovakoodattu raportointiratkaisu määrittelyjenne mukaisesti. Tällöin ohjelmointiporukkamme hyppää mukaan.

Yksinkertaisimmillaan homma toimii siten, että saamme nykyisen dokumenttipohjanne. Me suunnittelemme tälle käyttöliittymän mahdollisimman nopean täytön mahdollistamiseksi (kuvanottomahdollisuuksien kera) ja teemme sille myös vastaavan PDF-pohjan.  Hyväksytämme versiot teillä, jonka jälkeen tehdään viimeistely.

On myös tilanteita, jolloin pitää luoda jotain lähes tyhjästä. Tällöin istumme alas, pidämme etäpalaverin tai soitamme, käymme tarpeenne ja työprosessinne läpi, jonka jälkeen luomme ehdotukset, jotka hiotaan kommenttienne avulla valmiiksi.

Työmääräarvion perusteella kerromme teille hinta-arvion.