Onko Infomaatti taas joku raskas ERP tai projektipankki?
Infomaatti ei ole lainkaan tällainen. Me Infomaatilla teemme työkaluja helpompaan ja nopeampaan olennaisen tiedon liikuttamiseen sinne missä yrityksen tulos tehdään (=operatiivinen toiminta). Emme pyrikään liikuttamaan KAIKKEA tietoa. Olemme halunneet tehdä pesäeron raskaisiin ja vaikeasti hallittaviin järjestelmiin, joille on toki paikkansa ja hyötynsä.
Käyttöliittymän suunnittelussa on pidetty kiinni siitä, että erityisesti kosketusnäytöllisissä laiteissa käytettävyys on helppoa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että myös kosketusnäytöille vieras käyttäjä joko osaa käytön ilman opetusta tai oppii sen hyvin nopeasti.
Millä laitteilla Infomaattia voidaan käyttää?
Infomaattia voidaan käyttää älypuhelimilla, tableteilla ja tietokoneilla selaimen kautta, eli millä tahansa Internet-yhteydellisellä laitteella.
Miksi Infomaatilla ei ole Android tai Apple sovellusta?
Tähän on useampi syy. Ensinnäkin erillinen sovellus toimisi lähes täysin samalla tavalla kuin Infomaatin selainversio. Selainversiomme skaalautuu loistavasti kaikenkokoisille älypuhelimille, se ei ole riippuvainen laitteen iästä, laitteen mahdollisesta rikkoutumisesta ja sen käyttö on tutun sulavaa, vaikka päätelaite vaihtuisi kesken työpäivän. Lisäksi se ei vie puhelimen tallennustilaa.
Toiseksi päivitysten tuominen selainversioon on nopeaa, kun käyttöjärjestelmäkohtaisia muokkauksia ei tarvitse tehdä. Tällöin uudet ominaisuudet ja käyttöä parantavat korjaukset saadaan mahdollisimman nopeasti teidän käyttäjien saataville.
Miksi sivuillamme ei ole näkyvissä hinnoittelua?
Infomaatin hinnoittelu koostuu pienestä käyttöönottomaksusta ja kuukausimaksusta. Kuukausimaksuun vaikuttavat ensisijaisesti käyttäjätunnusten määrä ja toisekseen pienesti Infomaatin räätälöinti. Infomaatti siis yksilöidään asiakaskohtaisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaiseksi, jonka seurauksena hinnoittelussa on pari kevyesti hintaan vaikuttavaa tekijää (esim. tuleeko käyttöön Infomaatti Taloyhtiöviestintä-toiminto).
Siispä vaihtoehtoina on joko esittää lista hintoja tai näyttää muutama hinta alkaen. Vierastamme ”hinnat alkaen” -ajattelua, jossa halpa hinta näytetään ensin ja saadakseen käyttöön lisäominaisuuksia täytyy maksaa jälleen lisää. Sen sijaan lupaamme, että mikäli kaipaat tarkoituksenmukaista työkalua sekä yksityiskohtien että kokonaisuuden dokumentointiin, on Infomaatin hinnoittelu kohdallaan. Kerromme mielellämme hinnoittelumme sinulle räätälöidyllä Infomaatilla, kun otat yhteyttä!
Toimivatko Infomaatti Mobiilidokumentointi ja Infomaatti Taloyhtiöviestintä yhdessä?
Kyllä. Riippuen kanssasi tehdystä järjestelmän yksilöinnistä sinun Infomaattisi voi sisältää Infomaatti Mobiilidokumentointiin ja/tai Infomaatti Taloyhtiöviestintään liittyvät toiminnot.
Saako Infomaatin tuotteisiin käyttökoulutuksen? Entä käyttötuki?
Infomaatti-järjestelmään käyttökoulutusta ei välttämättä edes tarvita helpon käytettävyyden vuoksi, mutta tarvittaessa Infomaatti järjestää käyttökoulutuksen tuotteilleen.
Lisäksi palveluumme kuuluu, että meihin saa olla yhteydessä mihin tahansa sivuilta löytyvään sähköpostiin tai puhelinnumeroon – ja me autamme.
Missä on tieto, joka on Infomaatti-järjestelmissä?
Kaikki tiedot ovat Infomaatin käytössä olevassa pilvipalvelussa. Palvelimet sijaitsevat EU:n tietosuojalainsäädännön alaisilla alueilla. Täältä löydät myös järjestelmän tietosuojaselosteen: https://selain.infomaatti.fi/privacy_policy/
Jos Infomaatti Mobiilidokumentointi -käyttäjä tekee raportit Infomaatin selainohjelmalla, tallentuvat tiedot Internet-yhteyden yli tallentamisen myötä Infomaatin palvelimelle talteen.
Kaikki tehdyt raportit sekä projektikohtaisen dokumenttipankin muut dokumentit pysyvät talletettuina pilvipalvelussa. Tiedot tallentuvat helposti projektikohtaisesti ja löytyvät projektin alta tyylikkäinä pdf-tiedostoina.
Infomaatti Mobiilidokumentoinnin järjestelmä- ja laitteistovaatimukset?
Infomaatti Mobiilidokumentointia käytetään selaimen kautta, joten sillä ei ole järjestelmä- tai laitteistovaatimuksia. Infomaatti Mobiilidokumentointia voi käyttää siis kaikilla Internet-yhteyden omaavilla mobiililaitteilla ja tietokoneilla.
Yleisesti on kuitenkin syytä huomioida, että sujuvan käyttökokemuksen saamiseksi puhelin- tai tabletmalliston edullisin laite ei välttämättä ole ammattilaisen käyttöön paras vaihtoehto.
Miten Infomaatin selainohjelma ottaa huomioon yhteyskatkokset?
Infomaatin selainohjelmaa mobiilidokumentointiin käyttäessä tarvitaan mobiililaitteelle jatkuva nettiyhteys, sillä selainohjelma toimii mobiililaitteen Internet-selaimessa. Selainohjelmassa on kuitenkin tuki yhteyskatkoihin raportin täyttönäkymässä, mikä tarkoittaa sitä, että raportin tekoa (esimerkiksi kirjaukset ja kuvien otto) voi jatkaa, vaikka yhteys on hetkellisesti poikki. Lisäksi Infomaatin selainohjelma varoittaa yhteyden puuttumisesta käyttäjää. Muutonkin tähän tilanteeseen on tehty varmuutta lisääviä toimintoja, kuten kehotusilmoitus tallentamiseen 15 minuutin välein, helppo välitallennuspainike ja automaattinen tietojen uudelleenlatauspainike pitkiä yhteyskatkoja ajatellen.
Haluaisin meille räätälöidyn kuvallisen raportointiratkaisun. Kuinka homma toimii?
Voit käyttää järjestelmän lomake-editoria tehden sillä raportin itse tai pyytää meiltä apua. Lomake-editorilla uuden raporttiratkaisun tekeminen on usein hyvin nopeakin työ.
Lisäksi on mahdollista tehdä ns. kovakoodattu raportointiratkaisu määrittelyjenne mukaisesti. Tällöin ohjelmointiporukkamme hyppää mukaan.
Yksinkertaisimmillaan homma toimii siten, että saamme nykyisen dokumenttipohjanne. Me suunnittelemme tälle käyttöliittymän mahdollisimman nopean täytön mahdollistamiseksi (kuvanottomahdollisuuksien kera) ja teemme sille myös vastaavan PDF-pohjan. Hyväksytämme versiot teillä, jonka jälkeen tehdään viimeistely.
On myös tilanteita, jolloin pitää luoda jotain lähes tyhjästä. Tällöin istumme alas, pidämme etäpalaverin tai soitamme, käymme tarpeenne ja työprosessinne läpi, jonka jälkeen luomme ehdotukset, jotka hiotaan kommenttienne avulla valmiiksi.
Työmääräarvion perusteella kerromme teille hinta-arvion.
Voiko Infomaatti-järjestelmän integroida toiseen järjestelmään? Mihin järjestelmiin integraatioita on tehty?
Tämä on mahdollista ja erilaisia alla lueteltuja integraatioratkaisuita onkin toteutettu. Edelleen voidaan pohtia muidenkin toteuttamista. Aina kuitenkin on järkevä pohtia mitä tietoa halutaan viedä/tuoda, missä vaiheessa prosessia ja mihin suuntaan tiedon pitää liikkua. Autamme sinua tässä pohdinnassa!
Yleinen asiakkaiden käytössä oleva API-rajapinta:
*Infomaattiin on toteutettu avoin ohjelmointirajapinta (API), jonka kautta on mahdollista hakea järjestelmään tehdyt raportit ns. ”raakadata”-muodossa. Ominaisuus mahdollistaa Infomaattiin täytettyjen raporttien tiedon hyödyntämisen muissa ohjelmistoissa. Rajapintakuvauksen pääsee näkemään omaamalla tunnukset Infomaatti-järjestelmään tai vaihtoehtoisesti voitte ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jos käytössäsi ei vielä ole omaa Infomaatti-järjestelmää.
Mm. seuraaviin järjestelmiin on tehty integraatio Infomaatti-järjestelmästä:
*Tampuuriin (https://www.tampuuri.fi/) on mahdollista vielä taloyhtiökohtaiseen dokumenttipankkiosioon Infomaatilla tehdyt raportit
*Logmoren (https://www.logmore.com/) loggereiden keräämä data on mahdollista tuoda Infomaatilla tehdyn raportin liitteeksi
*Asbesti- ja haitta-ainelaboratorio AHA-LAB Oy:n (https://aha-lab.fi/) järjestelmään voi lähettää AHA-/ilmanäytetilauksen ja saada analyysivastauksen takaisin suoraan Infomaatin AHA-näytteenottopöytäkirjaan tai asbestikartoitusraporttiin
*Labroc Oy:n (https://labroc.fi/) järjestelmään voi lähettää AHA-/ilmanäytetilauksen ja saada analyysivastauksen takaisin suoraan Infomaatin AHA-näytteenottopöytäkirjaan tai asbestikartoitusraporttiin
*TAKLABin (Tampereen asbesti- ja kuitulaboratorio Oy, https://www.asbestilaboratorio.fi/) järjestelmään voi lähettää AHA-/ilmanäytetilauksen ja saada analyysivastauksen takaisin suoraan Infomaatin AHA-näytteenottopöytäkirjaan tai asbestikartoitusraporttiin