Infomaatilla tehty raportointityö koetaan helppona ja mukavana

”Infomaatin käytön myötä siistien työmaaraporttien koostamisesta on tullut helpompaa, säännöllisempää ja toimitusaika on lyhentynyt.”

”Yrityksellemme Infomaatti on tuonut erittäin suuren helpotuksen arkeen”

”Asiakaspalvelu on parasta, mitä olen tähän mennessä saanut!”

Muun muassa tällaisia terveisiä saatiin kevään 2023 aikana pidetystä Infomaatin asiakaskyselystä. Ja on kai kyselyn tuloksiin ihan uskomistakin: kaiken kaikkiaan vastauksia saatiin lähes 300 eri käyttäjältä ja/tai yritykseltä, joista suurin osa toistaa viestiä käyttäjien tyytyväisyydestä.

Kyselyssä käyttäjiltä kysyttiin yli 20 eri kysymyksellä mielipiteitä muun muassa käytettävyyteen, tyytyväisyyteen ja käyttötapaan liittyen. Erityisesti ohjelmistoyrityksen henkilökunnan mieltä lämmittää vastaajien mielipiteet Infomaatin suositeltavuudesta: asteikolla 1-10, jossa 10 on paras, jopa 31,4 prosenttia vastaajista antoi numeroksi 10 ja 36,1 prosenttia antoi numeron 9. Kahdeksikkokin on vielä hyvä arvio ja sen antoi 23,5 prosenttia vastaajista.

(Juttu jatkuu kuvan jälkeen)

Vastausjakauma kysymykseen ”Kuinka mielellään suosittelisit Infomaatti kaverille tai kollegalle?” Tästä laskettuna monille tuttu vertailukelpoinen NPS-luku on peräti 65! Koska suomalaiskansallisesti on itseään ruoskittava ilonkin hetkinä, totesimme parannettavaa jääneen selvästi joidenkin huonojen arvioiden vuoksi

Mutta mitä käyttäjien arvostamia asioita nousee muuten esille, kun huomioidaan myös vapaan sanan vastaukset ja muut terveiset?

Helppokäyttöisen raportointiohjelman rakentamisessa on onnistuttu

Käyttäjät nostivat kyselyssä esille sellaisia teemoja kuin ajansäästö, käytön mukavuus ja helppous sekä raportoinnin monipuolisuus. Ajansäästön lisäksi erityisesti helppokäyttöisyys nousi esille positiivisesti: kaiken kaikkiaan 91,5 prosenttia vastaajista koki Infomaatin käyttöönoton olleen joko helppoa tai erittäin helppoa. Vapaan sanan palautettakin sai antaa, jonka myötä esille nousi tämänkaltaisia mainintoja:

”Työssäni näen paljon monien eri firmojen tekemiä raportteja, monilla eri sovelluksilla. Näitä raportteja lukiessani, toistuvasti mietin, että miksi nämäkin firmat eivät vain käyttäisi Infomaattia ja saisi helpommalla aikaiseksi parempilaatuisia raportteja.”

”Todella kevyt ja helppo dokumentointityökalu. Kenttätyöskentelyssä ehdoton väline.”

”Infomaatin helppokäyttöisyys ja käytettävyys on omassa luokassaan. Kynnys työmaalla tapahtuvaan dokumentointiin on poistunut kokonaan Infomaatin myötä.”

Vapaan sanan lisäksi kyselyssä kyseltiin myös positiivisia asioita, joita käyttäjät ovat Infomaattia käyttäessään kokeneet. Näissäkin vastauksissa valtaosa vastaajista painotti nimenomaan käytön helppoutta. Vastauksissa nousi esille myös konkreettisia tapauksia, joista on päivittäin hyötyä joko työmaalla tai omassa asiakaspalvelutyössä:

”Lausevarastot ja selkeät raporttipohjat ovat nopeuttaneet työn tekemistä ja parantaneet laatua.”

”Raportin ulkoasu oli positiivinen yllätys. Kuinka helpolla saa nättiä jälkeä aikaan.”

”Selkeä toimiva käyttöliittymä. Ei ylimääräistä, kevyt toiminnallisuus ja käyttö, ei töki.”

”Hämmästyin, kuinka nopeasti tätä oppii käyttämään.”

Opastusta saa aina kun sitä tarvitsee

Vastauksia lukiessa saa antaa itselleen pienen taputuksen selkään, sillä käyttäjäystävällisen ohjelman kehitystyössä on palautteen mukaan onnistuttu. Onhan kyseessä kuitenkin työmaan ”pakollisen pahan” eli raportointityön helpottamiseen ja sujuvoittamiseen tehty ratkaisu, jonka vuoksi myös ohjelmiston käyttöönoton tuleekin olla mahdollisimman yksinkertaista.

Ja tottahan on myös se, että eri lähtökohdista katsottuna mobiilidokumentoinnin aloittaminen tai uuden järjestelmän käyttöönotto voi tuntua haastavalta. Pyrimme tietysti aina parhaaseen mahdolliseen käyttökokemukseen tekemällä Infomaatista mahdollisimman helpon käyttää, mutta opastustakin saa, jos sellaista kaipaa. Ja välillä sitä saa ihan kaipaamattakin.

Tästäkin meille lähetettiin terveisiä asiakaskyselyn kautta:

Tässäpä se aspasta vastaava porukka parin Infomaatin taustahenkilön kera kuvattuna viime vuoden kesäkauden avajaisissa.  Kuvassa näkyvän vanhentuneen pottumuusin tarina ei valitettavasti mahtunut tähän kuvatekstiin.

”Nopeasta asiakaspalvelusta saa heti vastaukset kysymyksiin.”

”Homma toimii! Erikille terveiset ja kiitokset hyvästä alkuopastuksesta.”

”Ohjelma on kaikin puolin helppokäyttöinen, ja tarvittaessa asiantuntevaa apua saa helposti.”

”Soittoa tulee aika ajoin ja kysellään, kuinka Infomaatin käytön kanssa on mennyt. Ei tällaista toimintaa ole tullut vastaan keltään muulta.”

Vastaamme kysymyksiin jatkossakin aktiivisesti! Meihin saa aina olla yhteyksissä, jos jokin askarruttaa mobiilidokumentoinnin aloittamisessa tai Infomaatin käytössä. Parempaa raportointia rakennetaan yhdessä, sillä oikeat tarpeet tulevat työmailta, ja me vastaamme näihin tarpeisiin omalla osaamisellamme.

Kaipaisitko sinäkin kätevämpää työmaaraportointia? Kokeile Infomaattia ilmaiseksi 21 päivän ajan!

T. Henri Hakasalo, 040 821 4273

Soita tai nakkaa meili, niin me autamme